Fietstocht naar China door Jeannette en Vincent 4 oktober 2024

Afgelopen donderdag hadden we een gezellige en interessante avond. We begonnen eerst met de plantjes van de plantenwedstrijd.

Ruud van Schie was weer present om de 20 ingeleverde pannekoekplantjes te jureren. Leuk, zoals Ruud op humoristische wijze toelichting gaf op de jurering en de uitslag. De poedelprijs, een amaryllisbol, ging naar het “magere maar mooie plantje” van Cindy Paauwe. De hoofdprijs (een mooie Anthurium) ging naar Irma v.d. Akker voor haar prachtig gegroeide volle, groene plant. De 2e en 3e prijs (plantjes) waren voor Rita v.d. Hurk en Milly van Gessel. Proficiat dames!

Dank aan Ruud. Hij kreeg een doosje Merci-superhero en een Keldonks Molenaartje.

Hierna kwam het zeer sportieve Keldonkse duo Jeannette en Vincent van Boerdonk aan het woord. Jeannette vertelde vol passie over hun fietsreis van een jaar naar China. De filmpjes en foto’s gaven ons een mooi beeld van wat zij daar allemaal beleefd hebben. De dia met statistieken maakte indruk. Ook de fiets. Compleet met bepakking, zonnepanelen, camera, navigatie en de vlaggenstandaard met vlaggen van de landen waar ze geweest zijn… wat een mooi gezicht!

Absoluut hoogtepunt was het fietsen van de Pamir Highway in Centraal Azië. Geboeid keken we naar de filmpjes van een prachtige, doch zeer zware route, door de bergen, met erg steile hellingen, waarbij de fietsen soms omhoog geduwd moesten worden. Het is er koud, zelfs een keer sneeuw en de lucht bevat weinig zuurstof. Weinig voorzieningen. Onverharde wegen. Het is afzien. Maar dat is leuk, zegt Jeannette. Ze bereiken het hoogste punt van de berg: 4655 meter. Een uitzonderlijke prestatie!

Hun fietsreis ging verder in Zuid-Oost Azië, door Cambodja, Laos en Thailand.

Op 20-2-2024 zat het erop. Bijna 10.000 km gefietst. Al die tijd niks hoeven, dat is superfijn, vertelde Jeannette. Dat veranderde weer vanaf dag 1 in Nederland: meteen weer in het ritme van verplichtingen.

Bedankt Jeannette en Vincent, we hebben genoten van jullie mooie en superinteressante verhalen en filmpjes!

Wil je meer weten, kijk dan op de website van Jeannette en Vincent www.reisfietsers.nl